DET HÄR MED FRAMTIDEN...

Ibland undrar jag vad man ska göra med sitt liv.
Tanken faller i ens eget huvud och där sitter man och funderar "vad fan ska jag göra?"
Ska jag bli känd framgångsrik jobbnarkoman? Jobba tills jag är fyrtiofem och är stenrik?
Utan en familj. Eller hinner man träffa den rätta och få barn om man satsar helhjärtat på karriären?
Tveksamt faktiskt det är nog få som gör det. Så vidare dom inte skaffar barn först och börjar satsa sen.
Men då missa man poängen lite. Man missar att se sina barn växa upp kanske. Eller vad vet jag?
En femton årig tjej som vet knappt vad ut och in är?
Det här med framtiden är ett svårt faktum som jag inte ens vill spekulera om men jag måste.
Om ett år ska jag ha valt något som förmodligen kommer forma mig till den vuxna självsäkra kvinna som ska ta egna beslut,jobba bli kär,flytta och betala räkningar och allt som innebär att bli vuxen.
Något som min familj säger är gör det du brinner för det du är duktig på. Ditt beslut kan forma hela din framtid.
Och det är bättre att du gör något du vill som du brinner för nu. Istället för att ta en linje du inte känner för att satsa helhjärtat för. Så du inte tar den bara för bra plugg möjligheter arbetsmöjligheter i framtiden. När man är femton ska man inte veta vad man vill bli. Sanningen är man kanske inte vet vad man vill bli försen man är sjuttio och en sak alla ska veta är att man duger som man är. Och man behöver inte bli något mer än dig själv faktiskt.
Och en sak vet jag om min framtid är det är inte fel att drömma ha storslagna drömmar. Hur galna drömmarna än kan vara. Så kan dom faktiskt slå in utan att du är medveten om det. Och det är min dröm att ha omedvetna drömmar. Jag vill inte veta vad jag vill bli. Jag vill bara vara jag.

Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0